چهار روش برای بازاریابی موفق

401
marketing | اُکسیما

چهار روش وجود دارد که می توانید به وسیله آن ها با محصول و خدمات خود وارد بازار شوید : ایجاد مطلوبیت ، قیمت گذاری مناسب ، واقع بینی مشتریان و ارسال ارزش واقعی مواردی هستند که به کمک آن ها می توانید خدمات و محصولات خود را وارد بازار کنید . در ادامه هر یک از این موارد را شرح خواهیم داد .


ایجاد مطلوبیت


اولین روش، ایجاد مطلوبیت، مفید بودن و مرتفع سازی نیاز های مشتریان برای حصول بهترین نتیجه است. لازمه این روش آن است که شما به مشتریان خود کالایی را پیشنهاد کنید که مطابق با نیاز آن ها باشد و بتوانند به وسیله ی آن به اهداف خود برسند. بهترین مثال بیل و یا کامیونی است که هر کدام از این ها مشخصه های خاصی دارند ولی ممکن است چیزهایی نباشند که مشتری در ذهن خود دارد. ممکن است بارها این جمله را شنیده باشید :"مردم دریل نمی خرند، بلکه آن ها سوراخ های یک چهارم اینچی را می خرند."

شرکت فدایکس مثال خوبی از یک صنعت جدید است که براساس نیاز افراد تاسیس شد.شرکت اپل صنایع جدیدی برای آی پاد، آیفون و آیپد ایجاد کرد در حالی که فدایکس صنعت جدیدی را برای ارسال نامه ها به طور شبانه روزی ایجاد نمود که قبلا وجود نداشت. فرد اسمیت، موسس شرکت فدایکس، در طول شبانه روز با درخواست های زیادی برای ارسال سریع تر نامه ها و بسته ها مواجه شد که علت آن فقط سرعت پایین ارسال بود.

به بازار کنونی خود نگاه کنید. نیازهای مشتری های کنونی و مشتریان دیگر شما کدامند؟ سعی کنید خواسته های آن ها را در ماه ها و سال های آینده برآورده سازید. پیتر دراکر می گوید‌: "تمایلات و خواسته ها، همه چیز هستند." خواسته ای مشتریان شما در بازار کنونی چیست؟ اگر شما بتوانید به این سوال به درستی پاسخ دهید، می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید و بر بازار جدید تسلط یابید.



قیمت گذاری مناسب


روش دوم در بازاریابی، تغییر قیمت است. اگر قیمت کالاها و خدمات خود را هم سطح انتظارات نرخی مشتریان خود کنید، می توانید بازار جدید باز نمایید. هنری فورد یکی از ثروتمندترین افراد جهان است. وی چندین دهه با مشکلات مالی روبه رو بود ولی چون دیدگاه نرخ گذاری وی با دید نرخی مشتریان همسو بود، برنده بازار شد. وی با تولید انبوه خودرو توانست قیمت را پایین بیاورد به نحوی که هر فرد آمریکایی استطاعت مالی خرید یکی از این خودرو ها را داشت. بارسیدن به این هدف، وی در صنعت ساخت و مصرف انبوه، انقلابی به پا کرد.

اکثر شرکت های موفق با پایین آوردن قیمت ها تا سطح خرید مشتریان، توانسته اند نبض بازار را در دست بگیرند. این گونه برداشت می شود که هرچه بازار وسیع تری را به دست گیرید، میتوانید هزینه تولید و قیمت فروش را پایین بیاورید. ژاپنی ها، سال های زیادی است که از این استراتژی استفاده می کنند، آن ها در ابتدا قیمت کالا و خدمات خود را به قدری پایین می آورند که بتوانند بازار را در دست بگیرند. پس از آن، اقتصادشاخص و تولید محصولات به پایین ترین قیمت را سرلوحه خود قرار می دهند و مشتری داری می کنند و بازار خود را همچنان حفظ می کنند. در نهایت ، بر اکثر بازارهایی که به آن ها وارد شده اند تسلط می یابند.



واقع بینی مشتریان


سومین استراتژی در بازاریابی، سازگاری با واقع بینی اجتماعی و اقتصادی مشتریان است. مثال خوبی از این واقع بینی، سیرس است که به یکی از بزرگترین خرده فروشان زمان خود تبدیل شد، وی کار خود را از سیاست ضمانت برگشت پول بدون هیچ شرطی ، در تجارت کاتالوگ آغاز کرد. واقع بینی مشتریان در آن زمان بسیار بالا رفت چرا که آن ها دیدند که اگر محصولی را بخرند که کار نمیکند یا به درد آنها نمی خورد می توانند آن را برگردانند. سیرس دریافت که بهترین روش برای غلبه بر بازار فروش این است که محصولات پیشنهادی خود را با واقع بینی مشتریان سازگار سازد. این عمل انقلابی در تجارت و خرده فروشی ایحاد کرد. هر محصولی یک سود اساسی دارد، این همان دلیلی است که مشتریان به خاطر آن، یک محصول را خریداری می کنند . هر محصول و یا خدمات می تواند محرک ترسی اساسی نیز باشد که منجر با برگرداندن محصول یا خدمات از طرف مشتریان شود. مثلا مشتریان از ریسک کردن هراس دارند. آن ها می ترسند از این که مبالغی زیاد پرداخت کنند ولی محصولی نامطلوب خریداری نمایند که نتواند خواسته آن ها را به اجابت برساند. ترس آن ها از هرچه که باشد، می توانند دلیل اصلی برگرداندن کالا و خدمات بشود.

زمانی که بر سود کلیدی، که همان ارزش افزوده منحصر به فردی است که مشتری با خرید محصولات و خدمات از شما به آن دست می یابد، و نیز به از بین بردن ترس اصلی مشتریان تاکید کنید، می توانید بازار بزرگی برای فروش محصول خود به دست آورید.



ارسال ارزش واقعی


چهارمین روش در استراتژی بازاریابی، عرضه چیزی است که نمایان گر ارزش واقعی به مشتری می باشد.ارزش واقعی ممکن است تنهابا ارتباط نزدیک برقرار کردن با مشتریان مشخص شود.

شرکت IBM یکی از بهترین نمونه هاست. این شرکت ۸۰ درصد بازار کامپیوتر جهان را در اختیار دارد.شرکت IBM دریافت در دنیایی که تکنولوژی و تجهیزات به قیمت صدها هزار میلیون دلار به فروش می رسد تنها عملکرد کامپیوتر ها نیست که خریداران را مشتاق به خرید می کند، بلکه خدمات پس از فروش نیز برای آن ها بسیار اهمیت دارد. شرکت IBM نه تنها محصولات کامپیوتری کل دنیا را تولید می کند بلکه بهترین خدمات پس از فروش را نیز ارایه می دهد. درواقع این همان ارزش واقعی است.


این مقاله برگرفته از کتاب بازاریابی نوشته بریان تریسی می باشد.

پیوست ها :
  • این مقاله دارای پیوست نمی باشد.
loder | اُکسیما
»» نویسنده مقاله
حسین رئیسی | اُکسیما

حسین رئیسی
»» پشتیبانی مقاله

تیم پشتیبانی اُکسیما به صورت 24 ساعت در هر زمان و مکان، پاسخگوی تمامی سوالات و ابهامات شما در مورد این مقاله خواهند بود. بدین منظور شما می توانید از طریق روش های زیر از پشتیبانی فنی این مقاله برخوردار گردید. تیم پشتیبانی این اطمینان خاطر را به شما دانشجویان گرامی خواهند داد که در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان باشند.


به اشتراک بگذارید ...

دوستان و همراهان گرامی : آیا تمایل دارید این مقاله را با دوستان و آشنایان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید؟

مقاله های پیشنهادی

کل استراتژی تجارت در استراتژی بازاریابی خلاصه می شود . توانایی جذب جوانب مطلوب ، ضامن موفقیت شما در تجارت است . شما مسئول ایجاد تصمیمات استراتژیک اساسی برای تجارت خود ، به ويژه در این چهار زمینه هستید .

حسین رئیسی

482

چهار روش وجود دارد که می توانید به وسیله آن ها با محصول و خدمات خود وارد بازار شوید : ایجاد مطلوبیت ، قیمت گذاری مناسب ، واقع بینی مشتریان و ارسال ارزش واقعی مواردی هستند که به کمک آن ها می توانید خدمات و محصولات خود را وارد بازار کنید .

حسین رئیسی

401

ماتیس یک ابزار برای انتخاب تصویر و ویدیو در اندروید است. شما می توانید در اکتیتویتی و یا فرگمنت از آن استفاده کنید - انتخاب تصاویر از جمله JPEG، PNG، GIF و فیلم ها از جمله MPEG، MP4- تم های مختلف را اعمال کنید، از جمله دو تم ساخته شده و تم سفارشی- بارگذاری تصاویر مختلف- قوانین فیلتر سفارشی را تعریف کنید

حسین رئیسی

496