چهار قانون استراتژی بازاریابی - بخش اول

483
strategy1 | اُکسیما

کل استراتژی تجارت در استراتژی بازاریابی خلاصه می شود . توانایی جذب جوانب مطلوب ، ضامن موفقیت شما در تجارت است . شما مسئول ایجاد تصمیمات استراتژیک اساسی برای تجارت خود ، به ويژه در این چهار زمینه هستید .


تخصص


درواقع، تخصص در مورد محصولات ، خدمات ، مشتری ، بازار و حوزه ای از تکنولوژی است که تمامی تلاش های شما بر آن ها متمرکز گردیده است و نیرویی پیش رونده در بازریابی ، فروش و عملکرد های تجارت محسوب می شود .

شما می توانید در حوزه ی خاصی از محصولات تخصص داشته باشید و محصول منحصر به فرد و با ارزشی را پیشنهاد کنید که بهتر ، ارازن تر و باکیفیت تر از محصولات رقبا باشد .

در این میان می توانید خدمات خاصی را نیز به تخصص خود اضافه کنید . می توانید خدماتی خاص به گروه هدف خود در بازار عرضه کنید و آن خدمات را به خدماتی بهتر، ارزان تر، راحت تر و جذاب تر تبدیل نمایید. به نحوی که تمام مشتریان این خدمات را به یکدیگر پیشنهاد کنند.

ممکن است تمرکز شما بر روی مشتری مداری باشد، مانند آنچه والمارت انجام داد . والمارت تمام تمرکز خود را بر روی مشتریانی قرار داد که فقط با حقوق ماهیانه خود زندگی خود را می چرخاندند . ایده ی اصلی سام والتون این بود که محصولاتی خوب با قیمتی خوب به گروه وسیعی از مشتریان در آمریکا ارائه دهد.

شما ممکن است به علت حوزه تخصصی شغلتان ، بازار هدف خاصی داشته باشید . بازار ممکن است محلی، ایالتی، ملی و یا حتی بین المللی باشد. اما زمانی که بازار هدف خاصی را در نظر می گیرید، تمرکز شما بیشتر بر روی آن بازار خواهد بود و سعی می کنید محصولاتی با کیفیت بهتر نسبت به محصولات رقبا ارائه کنید.

شما ممکن است در تکنولوژی خاصی متخصص باشید و یا شرکت شما توانایی خاصی داشته باشد که این توانایی چندان مطلوب رقبا نباشد. شرکت های زیادی وجود دارند که در کانال توزیع خاصی متبحر هستند مانند آموی، آوون و یا هربلایف



متفاوت بودن


متفاوت بودن، باعث می شود نبض بازار را به دست بگیرید، درواقع متفاوت بودن علت اصلی موفقیت و شکست در تجارت است. حوزه تفاوت در جایی مشخص می شود که شما خودتان را از تمام شرکت هایی که فروشنده محصولاتی مشابه محصولات شما هستند، جدا نمایید.

در اینجا تمرینی برای شما می آورم: تصور کنید که تمام رقبا به طور ناگهانی از بازار ناپدید شوند و شما به عنوان تنها تولید کننده محصول و خدماتی خاص در بازار باقی بمانید، چه تفاوتی در فروش و سودآوری ایجاد خواهد شد؟ من حدس می زنم که شما به یکی از موفق ترین و مفیدترین افراد در آن صنعت تبدیل خواهید شد.

حال، سوال این است: چگونه می توانید محصولات و خدماتی متفاوت ایجاد کنید به گونه ای که مشتریان آن ها را "تنها انتخاب" خرید خود در بازار بدانند؟


در بخش دوم این مقاله به دومورد دیگر از قوانین استراتژی بازاریابی خواهیم پرداخت از شما دعوت میکنم ادامه این مقاله در از اینجـا بخوانید.

این مقاله برگرفته از کتاب بازاریابی نوشته بریان تریسی می باشد.

پیوست ها :
  • این مقاله دارای پیوست نمی باشد.
loder | اُکسیما
»» نویسنده مقاله
حسین رئیسی | اُکسیما

حسین رئیسی
»» پشتیبانی مقاله

تیم پشتیبانی اُکسیما به صورت 24 ساعت در هر زمان و مکان، پاسخگوی تمامی سوالات و ابهامات شما در مورد این مقاله خواهند بود. بدین منظور شما می توانید از طریق روش های زیر از پشتیبانی فنی این مقاله برخوردار گردید. تیم پشتیبانی این اطمینان خاطر را به شما دانشجویان گرامی خواهند داد که در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان باشند.


به اشتراک بگذارید ...

دوستان و همراهان گرامی : آیا تمایل دارید این مقاله را با دوستان و آشنایان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید؟

مقاله های پیشنهادی

پیاده سازی RecyclerView با محتوایی پویا و داینامیک به همراه اضافه کردن listener برای هر یک کاری بسیار آزار دهنده است. اگر ما مجبور به پیاده سازی انیمیشن نیز برای آن Recyclers باشیم، دیگر یک کابوس می شود.به همین دلیل ایده ی یک رابط کاربری بسیار ساده به ذهن رسید ، که با قدرت بیشتری، بدون اجرای آداپتور، نمایش ListView، GridView و RecyclerView را با سهولت و سادگی جایگزین می نماید .

حسین رئیسی

374

توسعه ی برنامه های هیبریدی باعث می شود که کار برای توسعه دهندگان وب بسیار ساده شود چرا که آن ها یک برنامه واحد ایجاد می کنند که کارآمد در سیستم عامل های متعدد مانند iOS، Android و windows می باشد بدون اینکه هیچ گونه تلاش اضافی انجام دهند. همچنین مزایای استفاده از برنامه Hybrid که شامل توسعه هزینه های مؤثر، دسترسی به طیف گسترده ای از قابلیت های سخت افزاری / نرم افزاری متعدد و ... می باشد. بنابراین، می توان آن را یک سرمایه گذاری سودآور برای مردم دانست .

حسین رئیسی

961

کل استراتژی تجارت در استراتژی بازاریابی خلاصه می شود . توانایی جذب جوانب مطلوب ، ضامن موفقیت شما در تجارت است . شما مسئول ایجاد تصمیمات استراتژیک اساسی برای تجارت خود ، به ويژه در این چهار زمینه هستید .

حسین رئیسی

483