چهار قانون استراتژی بازاریابی - بخش دوم

427
strategy2 | اُکسیما

کل استراتژی تجارت در استراتژی بازاریابی خلاصه می شود . توانایی جذب جوانب مطلوب ، ضامن موفقیت شما در تجارت است . شما مسئول ایجاد تصمیمات استراتژیک اساسی برای تجارت خود ، به ويژه در این چهار زمینه هستید .


تقسیم بندی کردن


امروزه اکثر متخصصین بازاریابی این گونه بیان می کنند که بازاریابی در اینده به توانایی تقسیم بندی دقیق بازار بستگی دارد. هدف بیلیون دلاری که سالانه صرف تحقیق بر روی بازار می شود این است که مشخص شود مشتریان چه کسانی هستند و چه کسانی محصولات و خدمات شما را می خرند - در رقابت با دیگر شرکت هایی که مشتریانی مشابه شما دارند؟

سوال این است : مشتریان چه کسانی هستند و چه کسانی به حوزه تخصص و منحصر به فرد بودن شما بها می دهند و چه افرادی به مزایا و ویژگی های عرضه شده شما نیاز دارند؟

چگونه می توانید مشتریان ایده ال خود را توصیف کنید؟ بازار هدف شما چه کسانی هستند - مشتریان واقعی که در اقیانوسی از مشتریان قرار دارند و اماده خرید محصولات منحصر به فرد و ارزشمند شما هستند کیستند؟

با اماری از این مشتریان آغاز کنید. محدوده سنی مشتریان ایده آل چقدر است ؟ جنسیت آن ها چیست ؟‌شغل و حرفه آن ها چیست ؟ مکان زندگی و محل کار مشتریان واقعی شما کجاست؟ و از لحاظ خانوادگی در چه سطحی قرار گرفته اند؟

دومین بخش، تعیین مشتریان واقعی است. به این قسمت نمودار روانی گفته می شود. در واقع این نمودار ذهنیتی است که مشتریان در مورد محصولات و خدمات شما دارند. این ذهنیت تاثیر زیادی بر خرید از شما، از دیگران و یا کلا انصراف از خرید خواهد گذاشت.

هدف و دیدگاه اصلی شما چیست؟ خواسته ها، نیازها و انگیزه مشتریان از خرید کردن چیست؟ درآینده، امیدها و ارزوهای مشتریان پس از خرید محصولات و خدمات چیست ؟

ترس، شک و تردید و یا نگرانی هایی که مشتریان دارند و با خرید کالا و خدمات از شما، ازبین خواهند رفت کدامند؟

مسایل و مشکلاتی که مشتریان واقعی دارند و با خرید محصولات و خدمات شما حل خواهند شد کدامند؟ محصولات و خدمات شما کدامیک از نیازهای مشتریان را برآورده خواهد کرد؟ مشتریان با خرید از شما به چه اهدافی خواهند رسید؟ محصولات یا خدمات شما کاهنده کدامیک از درد های مشتریان خواهد بود؟



تمرکز


تمرکز چهارمین ستون استراژی بازاریابی است که محوریت آن شفاف سازی کامل در حوزه های تخصص، متفاوت بودن و تقسیم بندی کردن است. شما کاملا می دانیدکه چه چیزی را پیشنهاد کنید و چه چیزی را پیشنهاد نکنید. دلایلی را که مشتریان به جای خرید از دیگران، از شما خرید کنند را می دانید. همچنین مشتریان ایده آلی را که محصولات و خدمات شما را خریداری می کنند، شناسایی کرده اید. اکنون چهارمین مرحله این است که بر روی مشتریانی که در یک بازه ی زمانی خاص از شما خرید کرده اند متمرکز شوید.

بهترین روش برای تبلیغات و ارتباط برقرار کردن با مشتریان واقعی چیست؟

بهترین رسانه ای که می توانید با کمترین هزینه با تعداد بیشتری از مشتریان ارتباط داشته باشید چیست؟ مهمتر از همه این که قدرتمند ترین ایده ای که می تواند محرک آنی و دایمی خرید مشتریان باشد چیست؟


در بخش اول این مقاله به دومورد دیگر از قوانین استراتژی بازاریابی پرداخته شده است از شما دعوت میکنم بخش اول این مقاله را از اینجـا بخوانید.

این مقاله برگرفته از کتاب بازاریابی نوشته بریان تریسی می باشد.

پیوست ها :
  • این مقاله دارای پیوست نمی باشد.
loder | اُکسیما
»» نویسنده مقاله
حسین رئیسی | اُکسیما

حسین رئیسی
»» پشتیبانی مقاله

تیم پشتیبانی اُکسیما به صورت 24 ساعت در هر زمان و مکان، پاسخگوی تمامی سوالات و ابهامات شما در مورد این مقاله خواهند بود. بدین منظور شما می توانید از طریق روش های زیر از پشتیبانی فنی این مقاله برخوردار گردید. تیم پشتیبانی این اطمینان خاطر را به شما دانشجویان گرامی خواهند داد که در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان باشند.


به اشتراک بگذارید ...

دوستان و همراهان گرامی : آیا تمایل دارید این مقاله را با دوستان و آشنایان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید؟

مقاله های پیشنهادی

ماتیس یک ابزار برای انتخاب تصویر و ویدیو در اندروید است. شما می توانید در اکتیتویتی و یا فرگمنت از آن استفاده کنید - انتخاب تصاویر از جمله JPEG، PNG، GIF و فیلم ها از جمله MPEG، MP4- تم های مختلف را اعمال کنید، از جمله دو تم ساخته شده و تم سفارشی- بارگذاری تصاویر مختلف- قوانین فیلتر سفارشی را تعریف کنید

حسین رئیسی

385

ممکن است شما مسلط به آخرین زبان های برنامه نویسی و جدیدترین چارچوب ها باشید، و توانایی های فنی لازم برای نوشتن کدی عالی را نیز داشته باشید. اما داشتن تکنیک های صرف فنی تنها کافی نیست شما را به یک برنامه نویس حرفه ای مبدل کند. برای این اتفاق ، باید ویژگی های گوناگونی را برای انجام کار داشته باشید. در اینجا یک دسته از ویژگی های مختلفی که برنامه نویسان خوب دارا می باشند آورده شده است .

حسین رئیسی

306

تصورات بسیاری در رابطه با هنر برنامه نویسی وجود دارد که نادرست می باشند . بسیاری برنامه نویسی را یک شغل تنها برای افراد بسیار باهوش و با استعداد می دانند یا دانش آموزان مسلط به ریاضیات و کسانی که هیچ گونه اشتباهی نمی کنند . در این مقاله ما قصد داریم این ابهامات غلط درباره برنامه نویسی را حل و فصل کنیم ، که تا حدی کمکی باشد برای آن که افراد بدانند آیا برنامه نویسی مسیر شغلی مناسبی برای آنها می باشد یا خیر . اگر تصورات دیگری نیز شما برای افزودن به این لیست دارید ، آنها را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید .

حسین رئیسی

210