چهار قانون استراتژی بازاریابی - بخش دوم

378
strategy2 | اُکسیما

کل استراتژی تجارت در استراتژی بازاریابی خلاصه می شود . توانایی جذب جوانب مطلوب ، ضامن موفقیت شما در تجارت است . شما مسئول ایجاد تصمیمات استراتژیک اساسی برای تجارت خود ، به ويژه در این چهار زمینه هستید .


تقسیم بندی کردن


امروزه اکثر متخصصین بازاریابی این گونه بیان می کنند که بازاریابی در اینده به توانایی تقسیم بندی دقیق بازار بستگی دارد. هدف بیلیون دلاری که سالانه صرف تحقیق بر روی بازار می شود این است که مشخص شود مشتریان چه کسانی هستند و چه کسانی محصولات و خدمات شما را می خرند - در رقابت با دیگر شرکت هایی که مشتریانی مشابه شما دارند؟

سوال این است : مشتریان چه کسانی هستند و چه کسانی به حوزه تخصص و منحصر به فرد بودن شما بها می دهند و چه افرادی به مزایا و ویژگی های عرضه شده شما نیاز دارند؟

چگونه می توانید مشتریان ایده ال خود را توصیف کنید؟ بازار هدف شما چه کسانی هستند - مشتریان واقعی که در اقیانوسی از مشتریان قرار دارند و اماده خرید محصولات منحصر به فرد و ارزشمند شما هستند کیستند؟

با اماری از این مشتریان آغاز کنید. محدوده سنی مشتریان ایده آل چقدر است ؟ جنسیت آن ها چیست ؟‌شغل و حرفه آن ها چیست ؟ مکان زندگی و محل کار مشتریان واقعی شما کجاست؟ و از لحاظ خانوادگی در چه سطحی قرار گرفته اند؟

دومین بخش، تعیین مشتریان واقعی است. به این قسمت نمودار روانی گفته می شود. در واقع این نمودار ذهنیتی است که مشتریان در مورد محصولات و خدمات شما دارند. این ذهنیت تاثیر زیادی بر خرید از شما، از دیگران و یا کلا انصراف از خرید خواهد گذاشت.

هدف و دیدگاه اصلی شما چیست؟ خواسته ها، نیازها و انگیزه مشتریان از خرید کردن چیست؟ درآینده، امیدها و ارزوهای مشتریان پس از خرید محصولات و خدمات چیست ؟

ترس، شک و تردید و یا نگرانی هایی که مشتریان دارند و با خرید کالا و خدمات از شما، ازبین خواهند رفت کدامند؟

مسایل و مشکلاتی که مشتریان واقعی دارند و با خرید محصولات و خدمات شما حل خواهند شد کدامند؟ محصولات و خدمات شما کدامیک از نیازهای مشتریان را برآورده خواهد کرد؟ مشتریان با خرید از شما به چه اهدافی خواهند رسید؟ محصولات یا خدمات شما کاهنده کدامیک از درد های مشتریان خواهد بود؟



تمرکز


تمرکز چهارمین ستون استراژی بازاریابی است که محوریت آن شفاف سازی کامل در حوزه های تخصص، متفاوت بودن و تقسیم بندی کردن است. شما کاملا می دانیدکه چه چیزی را پیشنهاد کنید و چه چیزی را پیشنهاد نکنید. دلایلی را که مشتریان به جای خرید از دیگران، از شما خرید کنند را می دانید. همچنین مشتریان ایده آلی را که محصولات و خدمات شما را خریداری می کنند، شناسایی کرده اید. اکنون چهارمین مرحله این است که بر روی مشتریانی که در یک بازه ی زمانی خاص از شما خرید کرده اند متمرکز شوید.

بهترین روش برای تبلیغات و ارتباط برقرار کردن با مشتریان واقعی چیست؟

بهترین رسانه ای که می توانید با کمترین هزینه با تعداد بیشتری از مشتریان ارتباط داشته باشید چیست؟ مهمتر از همه این که قدرتمند ترین ایده ای که می تواند محرک آنی و دایمی خرید مشتریان باشد چیست؟


در بخش اول این مقاله به دومورد دیگر از قوانین استراتژی بازاریابی پرداخته شده است از شما دعوت میکنم بخش اول این مقاله را از اینجـا بخوانید.

این مقاله برگرفته از کتاب بازاریابی نوشته بریان تریسی می باشد.

پیوست ها :
  • این مقاله دارای پیوست نمی باشد.
loder | اُکسیما
»» نویسنده مقاله
حسین رئیسی | اُکسیما

حسین رئیسی
»» پشتیبانی مقاله

تیم پشتیبانی اُکسیما به صورت 24 ساعت در هر زمان و مکان، پاسخگوی تمامی سوالات و ابهامات شما در مورد این مقاله خواهند بود. بدین منظور شما می توانید از طریق روش های زیر از پشتیبانی فنی این مقاله برخوردار گردید. تیم پشتیبانی این اطمینان خاطر را به شما دانشجویان گرامی خواهند داد که در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان باشند.


به اشتراک بگذارید ...

دوستان و همراهان گرامی : آیا تمایل دارید این مقاله را با دوستان و آشنایان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید؟

مقاله های پیشنهادی

سویفت یک زبان برنامه‌نویسی چند شیوه‌ای و از نوع کامپایلری است که برای توسعهٔ iOS، macOS، watchOS و tvOS توسط شرکت اپل ساخته‌شده‌است. سویفت برای کار با فریمورک‌های Cocoa و Cocoa Touch اپل و تعامل با حجم عظیمی از کدهای Objective-C نوشته شده برای محصولات اپل طراحی شده‌است. هیچ زمانی بهتر از الان برای برای کسب مهارت در زبان برنامه نویسی open source اپل یعنی زبان سویفت وجود نداشته است ! در این مقاله دلایلی را برای یادگیری این زبان برای شما آورده ایم که ما را نیز شگفت زده کرده است .

حسین رئیسی

233

بسیاری از رهبران نخستین بار، تیمشان را به سمت هرج و مرج تبدیل می کنند و اثربخشی آنها توسط اصطکاک های غیر ضروری کاهش می یابد.به دلیل عدم تجربه، تغییرات گسترده ای برای بهبود کارآیی سازمان هایشان و به انجام رساندن دیدگاه خود اعمال می کنند.در این مقاله نکاتی درباره چگونگی اجتناب از اختلال عملکرد در تیم شما مطرح خواهیم کرد.

حسین رئیسی

138

ProgressButton یک کتابخانه ساده برای نمایش یک باتن همراه با وضعیت لود شدن می باشد که شما می توانید از آن به عنوان یک باتن برای دانلود استفاده نمایید .

حسین رئیسی

213