چگونه به طور موثر به عنوان یک رهبر ارتباط برقرار کنیم

380
leader | اُکسیما

بسیاری از رهبران نخستین بار، تیمشان را به سمت هرج و مرج تبدیل می کنند و اثربخشی آنها توسط اصطکاک های غیر ضروری کاهش می یابد.به دلیل عدم تجربه، تغییرات گسترده ای برای بهبود کارآیی سازمان هایشان و به انجام رساندن دیدگاه خود اعمال می کنند.در این مقاله نکاتی درباره چگونگی اجتناب از اختلال عملکرد در تیم شما مطرح خواهیم کرد.


نقاط کور


چرا بسیاری از افراد غیرتحصیل کرده و بی استعداد به این موضوع توجه ندارند؟ این ساده است - رهبران ارتباطات بد را نمی بینند، به طوری که آنها به سادگی نتیجه می گیرند که این اتفاق نمی افتد.

موقعیت یک رهبر او را قادر می سازد تا بینش طولانی مدت و عملکرد بالایی در سازمان خود را ببیند.

رهبران فراموش می کنند که این دیدگاه ناشی از موقعیت آنهاست و دیدگاه مطلوب آنها به سادگی توسط دیگران در سازمان به اشتراک گذاشته نمی شود. آنها به غلط تصور می کنند کسانی که در سطوح پایین تر از آنها می باشند نیز دارای همان وجدان کاری برای انجام مسولیت های خود هستند.

بیشتر آن ها بیشتر چیزها را نمی بینند. این موضوع ناخوشایندی است که از موقعیت آن ها ناشی می شود.


بیشتر آن ها بیشتر چیزها را نمی بینند.


درباره ی چیزهایی که مردم در بیشتر اوقات در خصوص رهبران خود می گویند فکر کنید، آن ها رهبران خود را بیرون از تیم می بینند، و معتقدند که رهبران از حقیقت ماجرا و آنچه در نیم رخ می دهد اطلاع ندارند. این یک احساس است که در میان بسیاری از تیم ها و سازمان ها و در بسیاری از صنایع به صورت مشترک وجود دارد.


چگونه این اتفاق می افتد؟


عدم اطلاع رهبران از عملکرد درونی تیم خود تعمدی نیست. آنها یک روز از خواب بیدار نمی شوند و به خودشان نمی گویند: «من با یک تیم در ارتباط هستم و رهبری آن را به عهده دارم.» و بدون هیچ شناختی از تیم خود آن ها را سرزنش می کنند.

حقیقتا شناخت و دوری از این نقاط مبهم و کور برای ایجاد یک رهبری فعال و کارآمد زمان بر خواهد بود.

شما در حال خواندن این مقاله هستید چرا که متوجه این مشکل شده اید.

اما این همه مساله نیست - شما به اولین موانع یعنی شناسایی وجود یک مشکل وجود غلبه کرده اید. خوشبختانه، به عنوان یک رهبر، شما برای حل بحران ارتباطی که سازمان شما را آزار می دهد در موقعیت بسیار خوبی قرار دارید.


درک واقعیت های ارتباطات


۱) شما همیشه پیامی را ارائه می دهید


همانطور که گفته شد، رهبران همیشه در صحنه حضور دارند. هر کلمه ای که می گویید، هر تعامل شما، هر حالت چهره ای که در صورت شما به نمایش گذاشته می شود، مورد توجه و تفکر قرار می گیرد.مردم به رهبرانشان برای واکنش خود - تصدیق و عدم تایید - آنها نگاه می کنند و رفتار خود را بر اساس این واکنش ها تغییر می دهند.از این حقیقت آگاه باشید و اطمینان حاصل کنید که همیشه پیامی را که می خواهید تحویل دهید به آن ها ارائه دهید.

شما می توانید تفاوت هایی را در نحوه برقراری ارتباط با شما برای تأیید یک پیام خاص داشته باشید.به عنوان مثال، اگر شما همیشه نرم و صریح صحبت می کنید و به این موضوع شناخته شده اید، اگر شما یک روز عصبانی برخورد کنید و فریاد بزنید مردم قطعا آن را به یاد خواهند داشت .

رهبران بی نظیر با رفتارهای متناقض پیامهای متناقض را ارائه می دهند.


۲) ارتباط شما سریعا تحریف می شود


مهم نیست که از چه وسیله ای استفاده می کنید، هر گونه ارتباطی که ارسال می کنید تقریبا بلافاصله تحریف می شود. پیام شما (به صورت شخصی، ایمیل، یادداشت یا پوستر روی دیوار)، با دقت 100٪ دریافت نخواهد شد.بدون شک عوامل بسیار زیادی در این جریان تاثیر دارد مانند: صدای شما، احساسات افراد مخاطب، کلمات استفاده شده، عبارات صورت، زبان بدن، زمانی که با شخصی مخاطب ارتباط برقرار کرده اید، و غیره.

این فقط ارتباط با یک فرد است حال هزاران ارتباطی که بین تعداد زیادی از افراد در روز اتفاق می افتد را تصور کنید.


۳) اجتناب از تحریف


چگونه از تحریف شدن پیام خود جلوگیری کنید؟ تکرار کنید، تکرار کنید و تکرار کنید.


۴) الگوهای رفتاری و عبارات به یادماندنی را پرورش دهید


ممکن است در ابتدا چندان جالب به نظر نرسد، اما شگفت زده خواهید شد زمانیکه ببینید چگونه آنها به عنوان ماتریس و اصول هدایت پذیرفته می شوند.این عبارات توسط تیم شما و دیگران به تصویب خواهد رسید و تبدیل به بخشی از واژگان روزمره آنها خواهد شد. سپس تکرار آن ها در جاهای دیگر صورت می گیرد و منجر به تفویت پیام خواهند شد.


۵) از چندین رسانه استفاده کنید


اگر درباره موردی در یک شخص با شخص دیگری صحبت می کنید، این موضوع را در ایمیل پیگیری تکرار کنید.


۶) دقیق باشید


ناسازگاریها اغلب به دلیل پیش فرض های متناقض بین فرستنده پیام و گیرنده بوجود می آیند. هنگامی که کمبود اطلاعات وجود دارد، مردم با تفسیر، تجربه و تعصبات خودشان این کمبود ها را پر می کنند. و از آنجا که هر کس متفاوت است ، این موضوع به سرعت منجر به سوء تفاهم می شود.

شما می توانید برای جلوگیری از این موضوع از زبان و کلمات خاص خود استفاده کنید. به عنوان مثال:

تنها نگویید این یک تصمیم خرید ناموفق بود. بلکه بگویید: "این یک تصمیم ناموفق برای خرید این مورد بود، چراکه در بودجه موجود ما تأثیری نداشت".

اولین عبارت، تفسیرهای بسیاری را در مورد اینکه چرا یک خرید ناموفق بوده، باز می کند، در حالی که عبارت دوم به دلایل خاصی محدود می شود که می تواند در آینده به دلیل ماهیت عملی آن اجتناب شود.


مثبت بودن ثابت خوب نیست


۱) نترسید که خبر بد را بدانید


گاهی اوقات پیامی که شما ارائه می دهید، مردم را ناامید می کند. گاهی اوقات این موضوع برای شما مشکل است.

رهبران ضعیف از کنار آمدن با این موضوعات جلوگیری می کنند، آن ها امیدوار هستند که این مسئله، خود به خود حل شود.آنها بیشترین تلاش خود را برای جلوگیری از این مشکل انجام می دهند و معتقدند که هر تفکر یا فکر منفی به شرکت آسیب می رساند.

این یک اشتباه است: یک مشکل فقط به این دلیل که شما به آن نمی پردازید، بر طرف نمی شود. گاهی اوقات مثبت ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که مستقیم به مشکل رسیدگی کنید.


۲) سکوت، طلا نیست


سکوت پیامی است که به خودی خود و منجر به سوء تفاهم می شود، زیرا مردم شکاف ها را پر می کنند.عدم وجود پیام صریح و واضح، زمینه ای برای ارتباطات ناکارآمد است.

به طور صریح و مکرر ارتباط برقرار کنید. اگر چیزی اتفاق می افتد و مشکلی رخ می دهد، قبل از شروع شدن شایعه، به اندازه ای که ممکن است به آن پاسخ دهید. هرچه زمان بیشتر می گذرد، ناهنجاری های ناکارآمد، فرصتی بیشتری برای رشد پیدا می کنند.


شکستن موانع ارتباطی

در پابان به مواردی اشاره می کنیم که می توانند باعث کاهش اصطکاک و رفع موانع ارتباط دیگران با شما به عنوان رهبر تیم شود.

  • سیاست درب باز
  • حذف موانع فیزیکی
  • بیرون رفتن از دفتر کار
  • رسیدن به مردم به طور مستقیم
  • ایجاد آرامش

ارتباط موثر سخت است، اما غیر ممکن نیست. رهبران می توانند تغییرات کوچکی در رفتار و محیط خود ایجاد کنند که منجر به نتایج شگفت انگیزی در مسیر مدیریت و رهبری آن ها گردد.

پیوست ها :
  • این مقاله دارای پیوست نمی باشد.
loder | اُکسیما
»» نویسنده مقاله
حسین رئیسی | اُکسیما

حسین رئیسی
»» پشتیبانی مقاله

تیم پشتیبانی اُکسیما به صورت 24 ساعت در هر زمان و مکان، پاسخگوی تمامی سوالات و ابهامات شما در مورد این مقاله خواهند بود. بدین منظور شما می توانید از طریق روش های زیر از پشتیبانی فنی این مقاله برخوردار گردید. تیم پشتیبانی این اطمینان خاطر را به شما دانشجویان گرامی خواهند داد که در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان باشند.


به اشتراک بگذارید ...

دوستان و همراهان گرامی : آیا تمایل دارید این مقاله را با دوستان و آشنایان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید؟

مقاله های پیشنهادی

برای افرادی که شروع به جستجوی شغل نموده اند و سوالاتی در خصوص نحوه نوشتن یک رزومه عالی دارند که بتواند پای آن ها را به شرکت ها نرم افزاری بکشاند این مقاله می تواند بسیار مفید باشد . این مقاله مجموعه ای از راهنمایی هاست که منجر به این گردد که شما بتوانید رزومه خوبی برای خود بنویسید .

حسین رئیسی

359

اگر شما علاقه مند به یادگیری برنامه نویسی وب و تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب هستید قبل از هرچیز بابت این انتخاب عالی به شما تبریک می گویم. بسته به پیشینه شما یادگیری توسعه وب در آغاز ممکن است کمی گیج کننده باشد . اگر در گوگل جستجو کرده باشید متوجه شده اید که با زبان ها و فریم ورک های زیادی سروکار دارید . اما خب نگران نباشید شما تنها نیستید. گوگل می تواند بهترین دوست شما یا بدترین دشمن شما باشد. این بستگی به نحوه استفاده از آن دارد.

حسین رئیسی

198

امروزه، هنگام انتخاب یک پایگاه داده، گزینه های زیادی وجود دارد. ما گزینه های جذاب مختلفی داریم که هر کدام دارای نقاط قوت و ضعف خود هستند. یکی از آنها که برجسته شده است، پایگاه داده Realm است. پایگاه داده Realm می تواند توسط اندروید، iOS، React، و حتی توسعه دهندگان Xamarin استفاده شود.

حسین رئیسی

390